Pokladní systém CashDesk je na elektronickou evidenci tržeb připraven.
Měli byste vědět
EET se týká podnikajících fyzických nebo právnických osob, které v ČR platí nebo mají platit daně z příjmu. EET bude pro různé skupiny podnikatelů platit postupně. V první vlně se od 1. prosince 2016 týká jen stravovacích a ubytovacích služeb. Další skupiny se připojí později.
Datum zapojení do EET | Skupina |
---|---|
1. fáze – 1. prosince 2016 | Ubytovací a stravovací služby |
2. fáze – 1. března 2017 | Maloobchod a velkoobchod |
3. fáze – 1. května 2020 | Ostatní činnosti které nejsou v 1., 2. nebo 4. fázi |
4. fáze – 1. května 2020 | Vybraná řemesla a výrobní činnosti |
EET funguje na principu internetové komunikace mezi prodejcem a systémem Finanční správy.
Co musíte nastavit
Po instalaci aplikace je elektronická evidence tržeb nastavena automaticky na zkušební rozhraní. Evidence se odesílá na testovací rozhraní (tzn. playground), který slouží pro vyzkoušení správné funkčnosti.
Ve zkušebním rozhraní jsou na účtence zobrazeny veškeré povinné údaje jako je označení provozovny a pokladny, fiskální kód a bezpečnostní kód poplatníka.
Zkušební rozhraní pak jednoduše poznáte tak, že fiskální kód na účtence obsahuje na konci 2x písmeno f, např. 4df036fe-25e8-4351-b7f2-fdd043b96645-ff.
Nejpozději v den zapojení obchodníka do EET je potřeba rozhraní přepnout na produkční. Předtím je však nutné získat potřebné certifikáty pro autorizaci tržeb odesílaných na finanční správu. Pokud ještě certifikáty nemáte, je potřeba nejprve zažádat o přihlašovací údaje:
Jakmile budete mít přihlašovací údaje, jde to již snadno a rychle. Opět navštívíte daňový portál, vyberete „SPRÁVA ÚDAJŮ EVIDENCE TRŽEB“, kam se poté přihlásíte a nastavíte nové přístupové heslo.
Následně je již možné certifikáty vygenerovat a následně exportovat/stáhnout. Pozor, stažení certifikátů lze provést pouze jednou, proto soubor uložte na bezpečné místo a samozřejmě zazálohujte.
Poté již stačí certifikáty odeslat do pokladního systému přes webovou stránku https://<mojedomena>.cashdesk.cz/certifikat, kde <mojedomena> je název domény, který jste si zvolili při registraci. Zadejte přihlašovací e-mail, vaše heslo, vyberte certifikát a zadejte heslo, které jste si při exportu zadali. A to je vše.
Na závěr je potřeba v nastavení aplikace přepnout prostředí na „produkční“ a doplnit následující údaje: